FAQ

Na tej stronie dowiesz się wszystkich informacji, jak bezpiecznie kupować w Chińskich sklepach, a także, jak korzystać z naszych kuponów rabatowych.

U nas znajdziesz najlepsze okazje do takich sklepów internetowych, jak:

Spis treści

    1. Użycie kodów rabatowych
    2. Płatność i dostawa
    3. Cashback
    4. Cło i VAT
    5. Gwarancja
    6. Reklamacje

 

1. Kody rabatowe

Co zrobić, aby otrzymać rabat w sklepie?:

  1. Znajdź na stronie ofertę danego sklepu lub skorzystaj z wyszukiwarki produktów.
  2. W przypadku konieczności wpisania kodu rabatowego do obniżenia ceny produktu, skopiuj go sobie.
  3. Kliknij w link przekierowujący do sklepu.
  4. Dodaj wybrany produkt do koszyka, a następnie zaloguj się lub zarejestruj.
  5. W wybranym miejscu w koszyku wpisz swój kod rabatowy, a następnie go zatwierdź*
  6. Twój koszyk zostanie zaktualizowany i jego wartość zostanie pomniejszona.
  7. Zapłać za towar i ustal adres wysyłki.
  8. To wszystko, poniżej znajduje się przykład wpisania kodu w serwisie Banggood:shopping-cart-www-banggood-com

Podobnie dokonacie zakupów w sklepie Gearbest czy Aliexpress.

*Niektóre kody rabatowe mogą nie działać na wszystkie kategorie/produkty lub nie można ich użyć do przecenionych produktów.

2. Płatność i dostawa

Sposoby płatności i rodzaje dostawy są opisane bezpośrednio na stronach sklepu. Zasadniczo można ją podzielić na dostawę pocztą (przesyłka nierejestrowana i rejestrowana) oraz wysyłkę kurierem. Istnieją też przesyłki zmniejszające ryzyko VAT i dodatkowych opłat celnych. Gearbest oferuje Priority Line dla magazynu CN i HK-2, zaś Banggood posiada w swojej ofercie Priority Direct Mail.

  • PayPal

PayPal to jeden z najbardziej popularnych sposobów zapłaty za towary i usługi w internecie. Założony w 1998 roku przez Petera Thiela i Elona Muska startup, umożliwiał przesyłanie wirtualnych płatności przy znajomości jedynie adresu email. Dziś system PayPal należy do giganta Ebay i umożliwia płacenie w ponad 100 krajach i w ponad 20 różnych walutach. Płatności dokonywane są ze środków zgromadzonych na saldzie lub z powiązanej z kontem kartą kredytową. Zaletą systemu jest nie tylko natychmiastowa płatność i automatyczne przeliczanie pieniędzy na inną walutę (za dodatkową dopłatę), ale także ochrona kupującego. Gwarantowana przez PayPal ochrona kupującego trwa aż 180 dni, podczas której można zażądać zwrotu gotówki w przypadku, gdy towar do nas nie dotrze, jest niezgodny z opisem lub jest po prostu uszkodzony. Wszelkie niedogodności zgłaszamy w systemie na zasadzie sporu, a gry zostanie on uznany, to dostaniemy zwrot kosztów zakupu, a dalsze wyjaśnianie problemów ze sprzedawcą spada na PayPal.
Założenie konta jest banalnie proste, a jednocześnie przy założeniu konta otrzymamy 20 złotych na nasze pierwsze zakupy Wystarczy wejść na stronę PayPal.com i kliknąć w przycisk „Załóż konto”. Następnie wybieramy konto osobiste i na następnej stronie wpisujemy nasz adres mailowy i podajemy hasło do konta (minimum 8 znaków, 1 duża litera, 1 znak specjalny). Gdy wszystko będzie prawidłowe należy wprowadzić swoje dane osobowe i potwierdzić regulamin i kliknąć, by założyć konto. Później należy sprawdzić swoją skrzynkę pocztową i potwierdzić chęć założenia konta. To wszystko, teraz wystarczy się zalogować, doładować swoje konto lub podpiąć kartę kredytową, by móc szybko i bezpiecznie płacić podczas zakupów w Chinach.

Obecnie PayPal oferuje darmowy zwrot towaru, nawet paczek zagranicznych. W ten sposób można odesłać przedmiot, który nie spełnił naszych warunków bezpośrednio do Chin. W tym celu wystarczy wejść na stronę zwrotów PayPal, kliknąć „Uaktywnij jednym kliknięciem” i postępować zgodnie z opisem podanym na stronie.

  • Karta kredytowa

    Osoby posiadające kartę kredytową także mogą szybko i bezpiecznie płacić za swoje zakupy w Chinach. Czasami sklepy wymagają, by podpiąć u nich w systemie, ale w większości przypadków nie jest to konieczne. W razie problemów można skorzystać z usługi charge back, by odzyskać pieniądze na swoje konto bankowe.

3. Cashback – zwrot gotówki

Popularny już zwrot części kwoty zakupów jest coraz częściej wykorzystywany także w chińskich sklepach internetowych. Aktualne informacje na temat systemu cashback można znaleźć na osobnej stronie.

4. Cło i VAT na produkty z Chin

Wszystkie paczki przychodzące do Polski trafiają do Węzła Ekspedycyjno-Rozdzielczego (w skrócie WER) w Warszawie, skąd rozsyłane są do WERów regionalnych, które znajdują się w różnych częściach kraju. Na większość produktów w chińskich sklepach nie obowiązują opłaty celne, lecz należy za nie uiścić kwotę podatku VAT w wysokości 23% wartości towaru. W sklepie Banggood paczkę można zamówić, jako Priority Direct Mail, który zmniejsza ryzyko naliczenia VATu, podobna opcja jest dostępna także w sklepie Gearbest, jako Priority Line, która obowiązuje na magazyn zlokalizowany w Chinach.
W przypadku zamawiania produktów z magazynu europejskiego nie trzeba mieć obaw o dodatkowe koszty.
Ubezpieczenie od VAT posiada sklep iBuygou za dodatkową opłata. Jeśli otrzymamy wezwanie do zapłaty, opłacamy należności, a następnie przesyłamy informację wraz z kwotą do sklepu, który zwróci nam należność.

5. Gwarancja na zakupione towary

Najczęściej towary zakupione w Chinach mają roczną gwarancję realizowaną w Chinach. W sklepie iBuygou realizowana jest roczna lub dwuletnia gwarancja we Wrocławiu/Barcelonie (gdy jest dostępność części), ewentualnie także w Chinach. W razie jakichkolwiek problemów należy się wcześniej skontaktować z supportem sklepu. Być może sama naprawa w kraju nie będzie taka skomplikowana i droga, więc po przedstawieniu wyceny, sklep odda nam pieniądze za naprawę. Najbardziej przychylny do takiego rozwiązania jest sklep Banggood. Należy dokładnie udokumentować usterkę poprzez zrobienie zdjęć i/lub nagranie filmu i/lub opisanie problemu. Następnie należy poczekać na decyzję pracownika supportu, co do dalszych działań.

6. Reklamacje

W przypadku jakichkolwiek problemów z produktem warto najpierw skontaktować się z supportem sklepu. Ważne, by wszystkie swoje zastrzeżenia udokumentować w postaci zdjęć lub filmu. Jeśli towar przyszedł do nas uszkodzony, najlepiej posiadać film z otwarcia produktu, a w przypadku innych podejrzeń – wypełniony formularz szkody przy kurierze. W niektórych sklepach działa ochrona kupującego przez pewien czas od zakupu lub ubezpiecznie przesyłki (dodatkowo płatne), gdyby urządzenie elektroniczne miałoby się popsuć podczas początkowych dni użytkowania. Inne sklepy wymagają wykupienia dodatkowej gwarancji, lecz najbezpieczniejszym zabezpieczeniem jest płatność poprzez system Pay-Pal i korzystanie ich programu ochrony kupującego lub skorzystanie z ochrony przy płatności kartą kredytową.

Dział w przygotowaniu…

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj wynik: *